تجمع و تقابل یهودیان موافق فلسطین و اسرائیل در خیابان‌های منهتن نیویورک + فیلم و عکس رسانه صهیونیستی: برخی سیاستمداران اسرائیلی بر لزوم توقف جنگ تاکید دارند اردوغان: باید نتانیاهو را متوقف کرد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آمریکا شد رسانه عبری: ارتش اسرائیل موافق و کابینه مخالف طرح بایدن است شولتس خواستار بهبود وضعیت انسانی در غزه شد حزب‌الله مقر نظامیان صهیونیستی را با کاتیوشا هدف قرار داد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) امروز؛ آخرین مهلت ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان در سرزمین‌های اشغالی (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) صبح فردا (۱۴ خرداد ۱۴۰۳)، سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام‌خمینی‌(ره) غرق شدن ده‌ها اوکراینی هنگام فرار از مرز‌ها حملات موشکی و پهپادی حزب الله به نهاریا و حیفا (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) درگیری مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست در کرانه باختری (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) مخبر: تمام هیمنه آمریکایی‌ها و اسرائیل درهم شکسته است | این روزها غم مضاعفی بر دل داریم مالدیو ورود اسرائیلی‌ها را ممنوع کرد زلنسکی: پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، شکست سختی بر اوکراین تحمیل می‌کند آژیر هشدار در سرزمین‌های اشغالی از بیم رخنه پهپادی به صدا درآمد حمله موشکی مقاومت فلسطین به نظامیان صهیونیست (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) حملات موشکی گسترده حزب الله به شهرک اشغالی «کریات شمونه» + فیلم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) کاخ سفید بار دیگر توپ را در زمین حماس انداخت
سرخط خبرها

ویژگی‌های روز ملی فناوری هسته ای از زبان اسلامی

  • کد خبر: ۱۰۴۰۵۰
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
ویژگی‌های روز ملی فناوری هسته ای از زبان اسلامی
رئیس سازمان انرژی اتمی از هدف گذاری برای تولید ۱۰هزار مگاوات برق هسته ای در ایران خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی دیروز در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های شانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای که قرار است ۲۰فروردین با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، برگزار شود، پرداخت و به سؤال‌های خبرنگاران پاسخ داد.

محمد اسلامی گفت: همواره سنت این بوده است که در روز ملی فناوری هسته ای، برخی دستاورد‌ها و نتایج ارائه شود. امسال را با دو نگاه برگزار می‌کنیم؛ اول در راستای جهاد تبیین، تاریخ هسته‌ای کشور را باوجود سیاه نمایی‌ها مبنی بر اینکه ایران در فناوری هسته‌ای فقط به دنبال تسلیحات نظامی است، بیان خواهیم کرد و حقیقت فناوری هسته‌ای و حقیقت تاریخی را که بر کشور گذشته است، به زبان‌ها و شیوه‌های گوناگون بیان خواهیم کرد. تکلیف داریم برای افکار عمومی خود و افکار عمومی دنیا این موضوع را تبیین و اعلام کنیم که فناوری هسته‌ای ایران فناوری لازم کشور است و اهداف آن صلح جویانه است و هیچ هدفی را غیر از این دنبال نمی‌کند.

رونمایی از ۹ دستاورد هسته‌ای

وی با بیان اینکه ۹دستاورد جدید در ۲۰فروردین رونمایی خواهد شد، گفت: از این ۹دستاورد، سه دستاورد در حوزه رادیودارو در بخش تشخیصی و درمانی استفاده می‌شود که وارد آزمایش‌های بالینی شده است، دو دستاورد در حوزه پلاسماست که اولین بار کشور از فناوری پلاسمای سرد استفاده می‌کند. پلاسماتراپی برای درمان سرطان شیوه‌ای بدون آسیب و مؤثر است که در یک دوره زمانی با تجویز پزشکان این فناوری در خدمت مردم قرار می‌گیرد. فاز آزمایشگاهی را طی کرده ایم و از این به بعد وارد آزمایش‌های بالینی می‌شود.

اسلامی گفت: چهار دستاورد دیگر در حوزه صنعتی در بخش مربوط به لیزر است که برای قطعات تک و پیچیده است که به کمک لیزر انجام می‌شود و سه دستاورد دیگر در حوزه سیستم‌های کنترلی و عکس برداری است که در حوزه صنعتی و در حوزه انرژی اتمی کاربرد دارد و ۲۰فروردین توسط رئیس جمهور رونمایی خواهد شد.

امیدواریم اجرای برنامه جدید که دو برنامه محوری ما در حوزه برق هسته‌ای و در توسعه کاربرد پرتو‌ها که اسناد آن رونمایی خواهد شد، ظرفیت بزرگی را در کشور برای صنایع و تولیدکنندگان به وجود بیاورد. کشور‌های اروپایی در این حوزه به سمت ساخت نیروگاه هسته‌ای می‌روند، اما برای ما مزاحمت ایجاد می‌کنند که این برخلاف قوانین و موازین است.

وی تأکید کرد: در حوزه برق هسته‌ای ۱۰هزار مگاوات برق جدید را هدف گذاری کردیم که به معنای واقعی کلمه رنسانس هسته‌ای خواهد بود. در قانون بودجه۱۴۰۱ برای این برق پیش بینی‌های لازم انجام شده است و این برق را با فاینانس داخلی و خارجی پیش بینی کرده ایم.

آغاز ساخت نیروگاه تمام بومی در دارخوین

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین بیان کرد: نیروگاه تمام بومی ۳۶۰مگاوات در دارخوین در سال۱۴۰۱ را دنبال خواهیم کرد که همه صنایع دانش بنیان به خدمت گرفته شوند و اولین نیروگاه را با سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان به اجرا درآوریم تا کشور در زمره سازندگان نیروگاه‌های برق اتمی قرار بگیرد.

اسناد لازم ۲۹اسفند به آژانس داده شد

اسلامی درباره همکاری‌های ایران و آژانس که گفته می‌شود ایران برخی اسناد را درباره مکان‌ها به آژانس ارائه کرده است و رسانه‌های غربی تلاش کردند درباره این همکاری تشکیک ایجاد کنند، اظهار کرد: ما اسنادی را ۲۹اسفند۱۴۰۰ فرستادیم و آن‌ها را بررسی کردند و احتمالا نمایندگان آژانس برای مرور مطالب و مرور پاسخ‌ها و جمع بندی به ایران بیایند و امیدواریم بدون نفوذپذیری کارشان را به صورت کارشناسی و منطقی انجام دهند و گزارش را ارسال کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->